דני תורג'מן קבלן שיפוצים

tourgeman-renovations

שיפוץ דירה מה זה אומר? חלומות על מטבח חדש או חדר אמבט יוקרתי עם ספא יכולים להיות החלק המהנה ביותר בשיפוץ, אולם מציאת קבלן השיפוצים המתאים היא החלק החשוב ביותר. האדם הזה יהרוס את קירותיך ויבזבז את כספך. לכן, חשוב מאוד שתאהבו אותו ותסמכו עליו מספיק על מנת שתוכלו לצאת יחד למסע השיפוצים.

שמענו סיפורי סיוטים של בעלי בתים שנפגעו מבחירת קבלן לא מתאים. אל תהיה אחד מהם! שאלת השאלות שלהלן יכולה לסייע לך לשכור את האדם המתאים ביותר:

האם אתה יכול להפנות אותי ללקוחות שיפוץ דירה שלך?

לקוחות הם מקור המידע הטוב ביותר, לכן על תהסס לבקש מקבלן פוטנציאלי לשוחח עם לקוחות עימם עבד בעבר. חבוש את כובע המראיין שלך ושאל שאלות כגון, “האם הוא עמד בציפיות ובלוחות הזמנים?” וגם “מה היו החוויות הטובות והרעות שלך בתהליך?”. כריסטינה הופמן, עורכת תוכן של HouseLogic.com ממליצה לבחון גם ביקורות מקוונות ברשת. “הסתכל על גוגל מיי ביזנס , איזי ופורומים מקוונים”, היא אומרת. “וודא שאתה רואה את מכלול הדברים שאנשים אומרים.”

מה פירוט העלויות של שיפוץ דירה?

אל תבקש הערכת מחיר כללית. “אחת השאלות החשובות ביותר היא “האם אתה יכול לתמחר כל פריט בנפרד?” , הופמן אומרת. “באופן כזה תוכל להשוות תפוחים לתפוחים. אם הפריטים אינם מתומחרים בנפרד, אינך יודע בגין מה מחייבים אותך.” רשימת תמחור לפי פריטים מאפשרת לך גם לזהות היכן תוכל לבצע שינויים על מנת לחסוך בעלויות.

 

כמה זמן אתה עובד באיזור בשיפוץ דירות ?

אנשי שיפוצים חייבים לבצע עבודה איכותית ולשמור על מוניטין טוב על מנת להישאר בתחום. בנוסף, אתה משלם בגין הקשרים שלהם עם קבלנים אחרים או ספקים. שאל “כמה זמן אתה עובד באיזור זה” , הופמן ממליצה. “אתה רוצה שהם יהיו מבוססים ויהיה לכם צוות מבוסס של קבלני משנה”.

img-1

האם אתה קבלן מורשה, האם יש לך ערבות לכיסוי נזקים, האם יש לך ביטוח לעובדים?

רוב המדינות דורשות מקבלנים לעבור מבחן ולהשתתף בקורסים שנתיים מקצועיים על מנת לשמר את הרישיון שלהם. הביטוח נועד על מנת לכסות פגיעות של העובדים. באופן זה, אם מישהו נפגע במהלך העבודה, חברת הביטוח של החברה מכסה את ההוצאות הרפואיות. אחרת, עובד שנפצע עשוי לתבוע ממך, בעל הדירה, לשלם את ההוצאות הרפואיות. כתב ערבות הינו התחייבות לבעל הדירה במקרה בו הקבלן לא סיים את העבודה או פשט רגל.

 

שיפוץ ווילות – האם תשיג היתר בנייה?

היתרי בנייה נדרשים עבור רוב עבודות שיפוץ דירה המקצועיות, זאת על מנת להבטיח שמפקח בנייה סקר את העבודה ואישר אותה. היו ערים לכך שקיימים קבלני בניה שמוכנים לעבוד ללא היתרי בנייה!

 

מהם לוחות הזמנים?

לאחר שהאזנתם ללוח הזמנים שלהם והערכת צרכי הפרויקט, תאמו ביניכם מועדים משוערים לתחילת וסיום הפרויקט. אם אתה צריך לסיים את הפרויקט עד לתאריך מסויים – כגון, סיום העבודות בחדר הרחצה עד למסיבת ראש השנה האזרחית החדשה שלך – ציין זאת מראש.

בניגוד לשיפוצים שרואים בתכניות הטלויזיה, עיכובים הינם דבר נפוץ. נדיר שפרויקטים מסתיימים במועד ובצורה מסודרת. בנוסף, “ישנם דברים שקבלני הבנייה אינם יכולים לראות עד תחילת העבודות, כדוגמת מה נמצא מתחת לרצפות או מאחורי הקירות, כמו עובש או ריקבון”, הופמן מציינת.

 

מי מבצע את העבודה?

האם הקבלן שיפוץ דירות איתו אתה משוחח יבצע את העבודה בפועל או שיהיה זה אדם אחר מטעמו? “הקבלן הכללי אינו בהכרח האדם שיגיע אל ביתך מידי יום”, הופמן אומרת, “כך שיתכן ותרצה לשאול אם תוכל לפגושאת האדם שיבצע אותה בפועל, טרם תחילת העבודה”. “שוב, זה נעים להכיר את האדם שיימצא אצלך בבית וישתמש בחדר השירותים שלך מידי יום”.

img-2

האם כל ההסכמות יגובשו לכדי הסכם חתום?

כל פרט צריך להיכלל בחוזה, כדוגמת מועדי תשלום, לוחות זמנים לביצוע העבודה, חומרים שיש לרכוש ופרטים הכרחיים נוספים. ההסכם חייב להיחתם לפני תחילת העבודה ותשלום כלשהו. קבלן בנייה מבוסס לא יירתע מחתימה על חוזה.

מענה לכל השאלות לעיל אמור להותיר אותך עם תחושה טובה לגבי קבלן השיפוצים החדש שלך. אם משהו נראה לך “חורק”, הקשב לתחושת הבטן שלך והמשך לחפש.

Open chat
היי מה אפשר לעזור
להתקשר